Aktivita:
Systém:
Počet hráčů a hráček:
Odhadovaný max. čas:
Žánr/tagy:
Vlastní (hlavně volné vyprávění)
4
6 hodin
Atmosférický horror, Psychologický (Stephen King, Scary Stories to Tell in the Dark, Magnus Archives etc.)
Stojíš v přítmí ulice, skryt před kuželem světla pouliční lampy. Podzimní noc je mrazivá a tvé prsty se třesou chladem a hněvem. Škvírou v závěsu sleduješ svou ženu. Její pečující ruce, když pro něj prostírá stůl. Vrásky, kolem jejích očí, když jí rozesmějí jeho slova. Její ústa, které líbají jeho tvář. Tvoji tvář. Tvé oči, které se skrz okno do tvého bývalého života setkají s prázdnotou, které kdysi náležely. Tvé rty, které se zkroutí do posměšné grimasy. Cítíš ve své hrudi vřít zoufalý výkřik, který se bezmocně rozbije o hladkou kožovitou masu, která bývala tvým obličejem. Vydáš že sebe pouze tichý sípavý povzdech, který zanikne v šelestu zatahujících se závěsů.
Skupinka dětí sedí schoulená v klubovně kolem pohasínajícího plamene petrolejové lampy. Ještě před pár hodinami, když neohroženě zkoumali okolní ulice, byli dospělí. Ale když jejich kamarád dořekne poslední slovo příběhu podtrhnuté gestem ruky trhající se závěsem, strach v jejich lesknoucích se očích prozrazuje jejich skutečný věk. Prodlužující se napjaté ticho prořízne až nervózní smích nejstarší z nich. "Nesmysl", říká s opovržením špatně zakrývajícím třesoucí se hlas. Přihne si z láhve koly, odkašle si a začne vyprávět vlastní příběh. V blažené nevědomosti, že jím stejně, jako její přítel, zapečetí svůj osud. A stíny, kam světlo lampy nedosáhne, pečlivě naslouchají.
Příběh, který spolu odvyprávíme, bude dalším dílem mé dlouholeté touhy převést žánr hororu do vyprávěné formy nejen tématy a tropami, ale i se všemi pocity, které má vyvolávat. Cílem večera bude nastavit atmosféru, kde se budeme bát, nebo alespoň cítit nervozitu a nejistotu, která bude napodobovat vyprávění hororových příběhů u táboráku. Nastavíme si spolu pravidla a mechaniky, jak zajistit, aby byl zážitek i tak příjemný a bezpečný, ale přesto silně doporučuji zvážit, jestli je toto něco, co od RPG příběhů chcete 😉
Vyprávění bude volné, bez kostkových mechanik a spíše sandboxové, i když vám budou poskytnuty podklady a velmi volná kostra příběhu. Já se ujmu role vypravěče a zajistím, abyste se i přes volnější mantinely příběhu mohli ve vyprávění soustředit hlavně na vývoj vašich postav. Ty budou napsané kolem hororové tropy/strachu, který zároveň funguje na vás jako na hráče - ať už se bude jednat o něco konkrétního jako "panenky" nebo něco abstraktního jako "strach z odmítnutí". Očekávejte spíše individuální příběhy s focusem na každého jednoho hráče, než společné dobrodružství. Podklady k tvorbě postavy poskytnu dopředu, pokud byste preferovali si promyslet detaily, ale nebudu vyžadovat přípravu před chatou. To nechám plně na vašich preferencích.
Hlavní mechanika příběhu a "domluva", kterým směrem se bude ubírat, bude probíhat v retrospektivních scénách, kdy jsou postavy teenageři a vypráví si děsivé příběhy, které se později stanou skutečností. Tím bychom měli zajistit, že se nám povede postavit koherentní příběh aniž bychom rozbili imerzi OOC domluvou nebo hody kostkou.
A na závěr: pokud vše dobře půjde, podaří se nám si hru zahrát v prostorách vinného sklípku 🙂 vezměte si tedy teplé ponožky, deky a podobně.