Už je veřejně vydané Rozvrhovadlo, takže je čas zase vás všechny nechat trochu nakouknout pod pokličku. Po prvním nakukovadle je tu druhá část.
Objektivně v porovnání s minulými roky jsem na tom trávil méně času. A klíčovým trikem byla příprava.
Než vůbec jsem začal něco plánovat, tak jsem si zkopíroval kostru Rozvrhovadla z minulého roku, smazal obsah a zkontroloval počet vypsaných her. Věděl jsem, že většina her je pro 5 hráčů, pár pro 4 a jedna pro 3. Takže jsem si nechal triviálním vzorcem sečíst o kolik člověkoher je zájem a podělil to vedle sebe šesti a pěti (čísla o jedna větší než 5 a 4, protože k hrajícím je potřeba zapsat i vypravěče). Zjistil jsem rozmezí her co asi bude vypsáno a intuitivně vybral číslo v daném rozmezí. Tady podotknu že jsem se překvapivě naprosto trefil a bylo vypsáno přesně tolik míst na hrách, o kolik je zájem. Byla to ale spíš náhoda, byť dané zjištění docela potěšilo.
Ze zkušeností jsem těžil dál a doladil kondiční formátování, aby se měnily barvičky buněk. Konkrétně aby:
světle zašedly bloky kdy hráč nemůže, protože dojede později/odjede dřív
temně zašedly bloky ve sloupci kde je hra plně obsazená
temně zašedly bloky v řádku, kde hráč už hraje+vede požadovaný počet her
světle modře se zabarvili buňky v řádku v bloku, kde už hráč něco hraje/vede (to už skoro nevidíte, byla to pomůcka spíš pro mě při rozhazování)
počet hraných her se zabarvil
žlutě, pokud je jich o 1 méně než požadovaných
zeleně, pokud jich je právě jako požadovaných
počet hráčů na hře se zabarvil
žlutě, pokud jeden hráč chybí
zeleně, pokud jich je přesně
červeně, pokud jich je o 1 či dva více
Zdá se to jako hodně? Věřte, že není. Proti času co jsem minulé roky strávil kompletním předěláním, když jsem něco přehlédl a pak to prakticky nešlo opravit, je to vlastně sranda.
I přes pravidla zmíněná výše se mi tam vloudilo pár šotků, co mi pak našli další organizátoři při kontrole první verze. Odnáším si z toho na další ročník další pravidla k nastavení:
červeně podbarvit jméno vypravěče u hry, kde není v plánu zadáno že ji vede
červeně podbarvit vede/hraje, pokud v daném kloku je u stejného hráče více než 1x
V minulých letech jsem měl potíž, že když jsem chtěl hru přesunout do jiného bloku, tak jsem prostě překopíroval sloupec. Teď už vím, že to nesmím dělat, protože kromě obsahu si přenesu i kondiční formátování. Letos jsem to striktně dodržoval a podařil se danému problému vyvarovat - ale to je asi něco co jsem naučil právě díky těm mnoha popáleninám u minulých ročníků.
Po dokončení přípravy jsem se na to vrhl.
Čtvrteční blok tam máme už od minulé chaty a potvrdilo se, že se musí vyřešit jako první. Přítomných hráčů je totiž málo, takže je potřeba najít hru kterou chtějí společně ti, co chtějí hrát 6 her. Minule takový nebyla žádná, tentokráte se průnik našel - Milanova Velká Morava, takže tady už máme rozhodnuto.
No a pak jsem udělal chybu.
Pořadí jsem udělal správně - prvně pořešit vypravěče, aby se nekřížili hraní/vedení, pak naplnit hry kde není moc zájemců...
Jenže už tady jsem začal "zavírat" hráče, tedy když jsem někoho načal, tak jsem mu už dal vše abych jej naplnil a mentálně si "odškrtl" úspěch. A pak se to projěvilo - posledním pěti hráčům jsem nebyl schopen dát prakticky nic.... takže tudy ne.
Vytvořenou verzi jsem nechal jak je a udělal kopii dokumentu, kde jsem pokračoval. Smazal jsem co jsem komu naplánoval, ale už jsem nechal rozplánování, kdy bude jaká hra.
Obrátil jsem se na vstřícné vypravěče a požádal je o větší oběť:
Milan měl původně vést tři různé hry, což se ukázalo jako poměrně svazující, protože bylo těžké tyto hry dát do prostředních bloků (kde jsou přítomni všichni, jenže nemůžu Milana rozdvojit) a nešlo je dát do krajních (jen část zájemců je přítomna). Nakonec tedy byl pro vyšší dobro obětován Biják a Velká Morava se pro zájem rozrostla na 3 opakování (původně ji Milan chtěl jen jedenkrát - tak to nezapomeňte ocenit ;))
Strmy měl poměrně vysoké požadavky na kamerovanou all-star LEGII. To jsem zařídit dokázal, ale výměnou jsem chtěl ať ji vede 4x. Jeho protipožadavek byl to nevést na začátku - konci. Takže jsme udělali win-win domluvu. Opět prosím pro potlesk pro Strmyho za jeho velký vypravěčský zápal, který jistě na chatě vyzkouší jeho mentální kapacity i hlasivky...
To by vyřešilo část problémů... jak ale předejít podobnému karambolu jako minule?
Zvolil jsem změnu strategie - základ zůstal, ale změnil jsem klíčové detaily.
Začal jsem opět od vypravěčů, ale už jsem dával jen hry co vedou a hry co určitě chtějí.
Pak jsem prošel všechny hráče a dal všechny hry co určitě chtějí. Pokud chtěli určitě 3 a více, dal jsem z nich jen dvě.
Někteří neměli u žádné hry že ji chtějí určitě - těm jsem nyní také dal dvě hry (prioritně ty, kde je málo zájemců, nebo ty které jsou v krajních blocích, pokud to šlo) - těmto účastníkům děkuji, protože díky tomu mi pomáhali plnit prázdná místa a určitě tím předešli situacím, kde bych vždy někomu ukřivdil.
Pak jsem šel na hry a začal vyplňovat od těch s nejmenším počtem zájemců, aby hra měla o jednoho hráče méně než je maximum.
A překvapivě takhle to už docela šlo a plnilo se.
Zbylé plánování už bylo poměrně přímočaré - hledal jsem "jediné možnosti", tedy že někdo chce ještě jednu hru a má jedinou možnou (protože ostatní žádané jsou už plné, nebo jsou bloklé protože daný blok na akci není či hraje něco jiného).
A to udělalo celý harmonogram.
Nakonec zbylo pár lidí, kterým jsem mohl dát jen o hru méně něž chtěli - tohle jsem cíleně nechal na ty, co chtěli 3 a více her, přednostně jsem naplnil lidi s dvěma hrami (aby tedy všichni zaručeně měli dvě hry podle svého přání).
Takto vyplněný harmonogram jsem poslal mezi orgy, aby to zkontrolovali (a já ihned odbavil nějaké chybky) a v několika případech si řekli, co v jednom bloku chtějí hrát (i mezi orgy byly případy kdy jsem ne zcela pokryl požadavky).
Ale překvapivě nastala ještě jedna nečekaná komplikace - kde hrát. Vzhledem k počtu účastníků ubyl herní pokoj a to docela zamávalo s kartami. V minulých ročnících jsem za orgy šel už s hotovým návrhem na odsouhlasení/úpravy, tentokrát to ale bylo prázdné a čekal jsem co si kdo řekne že potřebuje a v kterém pokoji se dá hrát.
Naštěstí se to ale naplnilo poměrně rychle, udělalo se pár škatulí a hotovo.
No a voilà, dotali jste do svých mailů link na finální Rozvrhovadlo.
Tak, teď ještě něco chytrého na závěr....
Chmmmmm....
Ehh...
Nóóó.... tak třeba na brzkou shledanou na RPG chatě?